Kaçkar gezisi

27 Mart 2020

İnsan yaşadığı yere benzer

O yerin suyuna, o yerin toprağına benzer

Toprağını iten çiçeğe

Hasretine, yalanına benzer

Edip Cansever

Bazen büyük şehirlerde yaşayan insanların doğa sevgisi nedeniyle dağ gezileri yaptıkları olur. Bazen de insanlar ilk çocukluk günlerine geri dönüş gezileri yaparlar. Rahat ettikleri, güvende hissettikleri yerleri özlerler. Yaşadıkları, yaşadıklarını hissettikleri yerleri ararlar…

Uzun bir yolculuktan sonra Yusufeli’nde bir geçek konaklıyoruz…

Müzik sesi yerine akan suların çağıltısı, asfalt taşlar yerine, toprak yolara basıyor, araba ve binalar yerine çiçekler, uçsuz bucaksız yeşillikler, dereler, kuşlar…

Dilberdüzü, 2200 metre yükseklikteki Olgunlar (Meredet) Yaylası’na çıkıyoruz. Sonra Nastaf Yaylası’nda (2400m) kısa bir mola veriyoruz. Müzik eşliğinde horonlar tepiliyor.

Önce Şavşat Kara Göl (yağmurdan dolayı çadır kuramıyoruz), sonra Artvin’den geçiyoruz (Şavşat’ta döner, Artvin’de balık ve kuymak yiyebilirsiniz, en az birini yemeden geçmeyin buralardan). Mecburi hizmetimi yaptığım şehir. Çoruh Nehri, dünyanın en hızlı akan nehirlerinden biriydi. Eskiden rafting ve kano gibi su sporları için çok zorlu parkurları olan nehrin, HESler sonrasındaki manzarası içimi acıtıyor.

Batum’da Mtrala Ulusal Parkı’nı gezip, gece konakladıktan sonra, Rize Çamlıhemşin’den Kaçkar zirvesine en yakın son mola yerindeki Buzul Göl kıyısına geliyoruz. Göl çok soğuk.Yürekli insanlar girebiliyor sadece. Ben ellerimle soğukluğuna bakıyorum sadece. Acemi yürüyüşçü için gezinin son durağı, deneyimli dostlar için gidilecek son zirveye doğru tırmanış yeri. Duracağımız yerleri bilelim ama hedeflerimiz hep zirve olsun.

Copyright © 2019. All Right Reserved. Designed by bktema.